فرمانده نیروی انتظامی:

هجمه‌ها علیه ناجا بیانگر اثربخشی پلیس است

تهران - ایرنا - فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه ناجا مورد حمایت مردم است، گفت: امروز شاهد اقتدار و اثربخشی نیروی انتظامی هستیم و نظرسنجی‌های برون سازمانی نیز بیانگر افزایش اعتماد عمومی و مردمی به پلیس است و باید بگویم برخی هجمه‌ها علیه ناجا در واقع بیانگر اثربخشی ما است.

به گزارش راه شلمچه به نقل از ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سردار حسین اشتری روز دوشنبه در  همایش سراسری روسای پلیس فتا، استان ها و معاونان حوزه مرکزی که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، با بیان اینکه نیروی انسانی بالاترین سرمایه سازمان است، افزود: مقام معظم رهبری مدظله العالی همزمان با هفته ناجا طی صدور پیامی، کارکنان ناجا را خدوم و زحمتکش نامیدند، باید قدردان چنین رهبری باشیم که ما را با این تعابیر خطاب می کنند و لازم است که تلاش خود را برای کسب رضایت معظم له روزافزون کنیم زیرا رضایت رهبری برای همه ما قوت قلب و امیدبخش است.

وی با بیان اینکه پلیس مورد حمایت و امین مردم است، بر لزوم رصد هوشمندانه تحرکات فضای مجازی تاکید کرد و گفت: نیروی انتظامی فارغ از نگاه سیاسی و جناحی و صرفا در مسیر کسب رضایت رهبری و مردم حرکت و اقدام می کند.

سردار اشتری با تبریک فرا رسیدن ایام الله فجر و چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی افزود: استقرار حکومت اسلامی و پیروزی انقلاب شکوهمند ایران اسلامی نه تنها در کشور تاثیر بسزایی داشت بلکه در منطقه و جهان هم تاثیرات شگرفی برجای گذاشت.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در مقطعی از زمان شکل گرفت که دولت ستمشاهی و صد در صد آمریکایی پهلوی، تصورش بر این بود که هیچ حرکت و جنبشی نمی تواند پایه های حکومتش را سست و متزلزل کند، در حالی که به اذن الهی و هدایت های حضرت امام خمینی (ره) از دهه چهل (سال های ۱۳۴۱ -۱۳۴۲) مبنای حکومت اسلامی شکل گرفت و در بهمن ۱۳۵۷ انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

قدردان امام راحل و مقام معظم رهبری هستیم

سردار اشتری اضافه کرد: حضرت امام خمینی(ره) با نفوذی که بر قلب مردم داشتند و اثربخشی بیاناتشان، توانستند قلوب مردم را به سمت شکل گیری انقلاب اسلامی هدایت کنند و ما امروز شاهد استقلال، آزادی  و امنیت مطلوب در کنار توانمندی در عرصه های مختلف به ویژه حوزه دفاعی هستیم؛ همه ما باید قدردان امام راحل باشیم.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: در امتداد حرکت حضرت امام خمینی(ره)، خلف صالح ایشان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای عزیز مدظله العالی جریان انقلاب را، با قوت، قدرت و هوشمندی پیش بردند و باید خداوند را به واسطه وجود بابرکت چنین رهبری فرزانه، فرهیخته، مقتدر و حکیم شاکر باشیم که باعث عزت مسلمانان هستند.

سردار اشتری در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت فاطمه الزهرا (س) اظهار داشت: از دست اندرکاران برگزاری همایش سراسری روسای پلیس فتا، استان ها و معاونان حوزه مرکزی به ویژه سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا ناجا قدردانی می کنم.

وی افزود: امروز پلیس فتا حائز جایگاه بسیار خوبی در کشور است و شاهد روند رو به رشد و توسعه این پلیس هستیم و با توجه به اهمیت و حساسیت ماموریت های این پلیس طی چند سال اخیر در اولویت تقویت از لحاظ منابع تجهیزاتی و اعتباری بوده و این مهم ادامه خواهد داشت.

سردار اشتری با اشاره به شیوع ویروس کرونا در جهان مطرح کرد: با شیوع ویروس کرونا شاهد کوچ بسیاری از مردم از فضای حقیقی به فضای مجازی هستیم در واقع بهره مندی از فضای مجازی در حال توسعه بوده و شایسته است که همراه با این تحولات و اتفاقات، فضای مجازی در کشور به گونه ای مدیریت شود که دچار آسیب نشویم.

 برآورد پنج ساله پیش روی فضای سایبری کشور

وی با تاکید بر لزوم تهیه برآورد از وضعیت پنج ساله پیش روی فضای سایبری کشور و برنامه ریزی در این حوزه خاطر نشان کرد: ما صاحب دانش و تجربه قابل قبولی در حوزه فتا هستیم و باید ضمن بهره مندی از ظرفیت های موجود، توانمندی هایمان را در این حوزه ارتقاء ببخشیم و به وضعیت موجود اکتفا نکنیم.

سردار اشتری با اشاره بر اینکه امروز پلیس فتا در ۲۶۸ نقطه از کشور فعال است، تاکید کرد: لازم است که در بازه زمانی ۳ ساله گستردگی فعالیت پلیس فتا در نقاط مختلفی از کشور حداقل به ۵۰۰ نقطه برسد و برای تحقق این مهم بایستی برنامه ریزی و ظرفیت سازی کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مدظله العالی مبنی بر اهمیت فضای مجازی خاطر نشان کرد: تقویت پلیس فتا همواره از اولویت های ماموریتی نیروی انتظامی بوده است و این پلیس باید با توسل به نوآوری و ابتکار عمل همراه با بهره مندی از دانش و فناوری های روز، دستاوردهای خود را ارتقاء دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم جلب مشارکت های مردمی و همراه سازی آنان برای تحقق اهداف نیروی انتظامی ادامه داد: علاوه بر اینکه باید وظایف و ماموریت های ذاتی و قانونی مان را با جدیت و هوشمندی دنبال کنیم و در این راستا از همراهی مردم در پیش برد اهداف غافل نشویم شایسته است که سهم سایر سازمان ها و دستگاه های ذی ربط به فراخور ماموریت مشخص شود؛ در واقع ناجا باید در یک موضوعاتی تصمیم گیرنده باشد و در مولفه هایی نیز در روند تصمیم سازی ها اثرگذار باشد.

کسب رضایت رهبری و مردم

فرمانده ناجا با بیان اینکه تامین  و توسعه امنیت و آسایش مردم برای ما حائز اهمیت و از خطوط قرمز است، افزود: نیروی انتظامی فارغ از نگاه سیاسی و جناحی و صرفا در مسیر کسب رضایت رهبری و مردم حرکت و اقدام می کند.

سردار اشتری با تاکید بر لزوم رصد هوشمندانه وقایع و تحرکات  فضای مجازی توسط پلیس فتا ادامه داد: استفاده و بهره مندی از فضای مجازی باید در بستری امن محقق شود، به گونه ای که خانواده ها دغدغه ای در حوزه استفاده فرزندانشان از فضای مجازی نداشته باشند، البته تحقق این مهم با راه اندازی اینترنت ملی و شبکه های اجتماعی بومی محقق می شود.

وی بر لزوم اطلاع رسانی دقیق توام با آموزش های همگانی در حوزه ماموریت های پلیس فتا تاکید کرد و ادامه داد: احصاء آسیب ها و تهدیدات در این حوزه و اقدام در راستای ارتقاء آگاهی عمومی می تواند گامی در راستای کاهش حوادث باشد، البته باید خلاء های قانونی  در حوزه سایبری احصاء و برای رفع آنان با  هماهنگی مراجع ذی ربط تلاش کنیم؛ بایستی مجازات جرم در فضای مجازی بازدارنده باشد.  

فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه پلیس فتا چون سایر پلیس های تخصصی باید اولویت های ماموریتی خود را احصاء و بر مبنای آن حرکت کند، بر لزوم رصد هوشمندانه تحرکات فضای مجازی تاکید کرد و افزود: برخورد با اراذل و اوباشی که در فضای مجازی در صدد «اوباش پروری» هستند، برخورد با کسانی که به دنبال خرید و فروش سلاح در این فضا و یا کالاها غیرمجاز و ممنوعه هستند همواره در دستور کار این پلیس قرار بگیرد، همچنین هرگونه فعالیت و اقدامی در راستای قمار و شرط بندی آنلاین در فضای مجازی باید در رصد پلیس فتا باشد و مجرمان این فضا شناسایی و دستگیر شوند.

سردار اشتری صیانت از کارکنان را حائز اهمیت برشمرد و افزود: باید صیانت و حمایت از کارکنان همواره ملاک عمل فرماندهان و مسئولان ارشد باشد، معتقدم همواره حامی  نیروهای وظیفه شناس و متعهدی باشیم که در چارچوب قانون عمل می کنند، از طرفی اگر قصوری از طرف نیرویی صورت بگیرد مورد رسیدگی و بازخواست قرار گیرد.

در پایان این همایش از دو طرح «پویش مردمی کودکان سایبری» و «طرح فرهنگ یاران سایبری» با هدف توسعه اقدامات پیشگیرانه اجتماعی در حوزه سایبری، ارتقاء دانش و مهارت در این حوزه با حضور سردار اشتری رونمایی شد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
پربازدیدترین اخبار
آخرین اخبار